هنر کلاله

زیباییهای خط و نقاشی

هنر کلاله

زیباییهای خط و نقاشی

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

زندگینامه: ونسان ون گوگ (۱۸۵۳-۱۸۹۰)

ونسان ون گوگ یا به هلندی وینسِنت ویلم فان خوخ (Vincent Willem van Gogh) سی مارس ۱۸۵۳ به دنیا آمد و ۲۹ ژوئیه ۱۸۹۰ درگذشت.

زندکینامه ونگوگ

ون گوگ یک نقاش نامدار هلند و نابغه هنر امپرسیونیسم در نقاشی بود. هرچند او در زمان حیاتش در گمنامی به سر می‌برد و در تمام طول عمر خود تنها یک تابلو یعنی تاکستان سرخ را فروخت، اما اکنون به عنوان یکی از تاثیرگذارترین نقاشان پسادریافتگر شناخته می‌شود.

ون گوگ جوانی خود را به عنوان دلال آثار هنری و معلم گذراند. مدتی نیز در انگلستان و همچنین در میان کارگران معادن زغال سنگ شهر بوریناژ در بلژیک به عنوان مُبلغ مسیحی فعالیت کرد. وی فعالیت‌های جدی خود را به عنوان طراح و نقاش از سال ۱۸۸۰ و در سن ۲۷ سالگی شروع کرد، و از آن‌جاکه در سن ۳۷ سالگی درگذشت، در واقع تمام آثارش را در ۱۰ سال پایانی عمر خویش آفرید که شامل بیش از ۹۰۰ نقاشی، بیش از ۱۱۰۰ طراحی و ۱۰ چاپ می‌باشد.

ون گوگ شیفته نقاشی از مردم طبقهٔ کارگر مانند تابلوی سیب‌زمینی‌خورها، کافه‌های شبانه مانند تراس کافه در شب، مناظر طبیعی فرانسه، گل‌های آفتابگردان، شب پر ستاره و خودنگاره بود. وی در اواخر عمر به شدت از بیماری روانی و فشار روحی رنج می‌برد و به اعتقاد اکثریت همین موضوع به خودکشی او منجر شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۹ ، ۰۹:۵۶
احمد گزمه

تصاویر شگفت انگیز با خودکار بیک

یک هنرمند آفریقایی تنها با یک خودکار آبی ساده پرتره های فوق العاده ای از شخصیت های برجسته آفریقایی کشیده است.

خودکار « بیک» بیش از آنکه یک برند تبلیغاتی باشد برای ما ایرانی ها یکی از نوستالژی های دهه ۵۰ و ۶۰ است. خودکاری که شاید بارها به لباس هایمان جوهر پس داده و حتی از بدنه اش گاهی به جای «نی» استفاده کرده ایم!

نقاشی با غودکار بیک

برای دیدن تصاویر بیشتر به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۹ ، ۲۳:۲۷
احمد گزمه

نقاشی های ترکیبی

نقاشی های ترکیبی

برای دیدن تصاویر بیشتر به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۹ ، ۲۲:۵۵
احمد گزمه

6 تابلویی که به باور مردم نفرین شده هستند.

6 تابلوی نقاشی مرموز،شوم و مصیبت آور را معرفی می کنیم که هر کدام داستانی در خود دارند که بیشتر شبیه اقسانه است تا واقیعت، اما بسیار جالب و خواندنی هستند.

در مورد همه این تابلوها گفته شده که وجودشان در هر خانه ای به یک مصیبت مشخص و مشابه منجر شده و به همین خاطر آن ها را نفرین شده می دانند.

صحنه نمایش

برای دیدن مطالب بیشتر به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آبان ۹۹ ، ۱۰:۳۹
احمد گزمه

همراهان محترم با ما همراه باشید با مطالب شیرین دنیای هنر

ارتباط با ما

ahmadgazmeh52@gmail.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۹۹ ، ۱۰:۴۵
احمد گزمه